donderdag 10 september 2015

Nog 3 weken te gaan, infuuskuur etc.

 
Het is opnieuw een tijdje geleden dat ik een blog heb geplaatst. Deels omdat ik het ontzettend druk heb gehad, maar aan de andere kant had ik ook gewoon niet zoveel zin in bloggen. Er kwam zoveel op me af, dat als ik even rustig zat dat ik daar blij mee was, en geen zin had om nog wat woorden uit mijn mouw te schudden. Laten we beginnen met de vakantie. 2 weken zijn we naar Elspeet geweest, waar we genoten hebben van 2 weken lang ontzettend mooi weer! Af en toe het bos in, lekker wezen shoppen, maar ook heerlijk dagjes op de camping gebleven. Helaas kreeg ik in de tweede week een bloeding, waardoor ik moest stoppen met vernevelen en medicijnen kreeg tegen die bloeding. Op zich heerlijk dat ik even niet hoefde te vernevelen, maar de reden zelf was wat minder. In de weken daarna moest ik weer volop aan de bak, om alle afspraken bij te benen. De meubels werden gebracht, de gordijnen werden opgehangen, de apparaten werden geplaatst, daardoor beschadigde ons net nieuwe zijl, wat we vergoed kregen. Dit betekende wel een extra ritje naar de winkel, en 2 extra ritjes naar het huis, om het zijl te laten vervangen, en om opnieuw de apparaten weer in de keuken te zetten. Ondertussen werden heel wat dingen over gehuisd. Uitzet, spullen van vroeger, al wat spullen die ik nu nog heb etc. Die moesten worden opgeruimd in het huis, en daarna moesten er ook weer afspraken gemaakt worden voor het vervangen van de buffetkast (want die was beschadigd bij het plaatsen) en het hoofdboard van ons bed (die paste niet door het trapgat en moest dus doormidden). Een lamp werd opgehaald  (ook beschadigd) en ga zo maar door. Gelukkig had ik hier en daar wat bijstand van mijn nieuwe buurvrouw en mijn moeder, die bij sommige afspraken onze voordeur even open wilde maken, zodat ik niet op de meest onmogelijke tijden in het huis hoefde te zijn. Toch heb ik de meeste afspraken wel zelf geregeld.

Jullie snappen wel, dat dit natuurlijk niet goed kan blijven gaan, en zo kwam het dat ik tegen mijn afspraak (31 augustus) toch echt wel slechter werd, en het laatste weekend snakkend naar adem de trap beklom. Die maandag ging ik dus met noodkoffertje naar het ziekenhuis. Daar bleek ik inderdaad wat minder longfunctie te blazen. Er waren 3 opties waaruit ik kon kiezen. 1. Niks doen, 2. Prednison, 3. Infuuskuur. Uiteindelijk koos ik voor het infuus. Ik had op dat moment nog 4 weken te gaan. Infuus duurt 2-3 weken als het in 1 keer aan slaat. Dus dan zou ik nog net wat bij kunnen komen van de kuur, voordat ik trouw. Niks doen voelde als tijd verspillen, en ik was bang dat ik daar spijt van zou krijgen. En wat betreft prednison; veel bijwerkingen en de laatste keer deed het niks. Daarbij kan ik altijd nog zeggen dat ik na het infuus prednison probeer. Het is nu alles of niks.

Ondertussen ben ik al ruim een week met infuus bezig. Afgelopen zaterdag had ik vrijgezellenfeest. Een super feestje. Aan alles was gedacht. Het AVT team kwam mijn PAC hepariniseren en afkoppelen, zodat ik zonder pompje weg kon. Daarna gingen we met iedereen high tea'en en volgde een leuke fotoshoot! Aan het eind aten we bij mijn moeder thuis friet met snacks! Bedankt allemaal voor het mogelijk maken van zo'n leuke dag! Volgende week woensdag moet ik voor controle. Als alles dan goed gaat, mag ik dan (na 2 weken en 2 dagen) stoppen met infuus. Ik heb dan nog 2 weken om bij te komen voor de grote dag. (dat is vandaag over 3 weken). Maandag ga ik mijn jurk ophalen. Spannend, want ik zit dan nog wel aangekoppeld, en dat vergt enige handigheid met al die draadjes. Ik weet niet of ik voor onze bruiloft nog een blog schrijf. Het is zo'n drukke en hectische tijd, dat een blog schrijven wel eens erbij in schiet. Na ons trouwen hoop ik zowiezo weer een keer van me te laten horen!

Groetjes Marianne

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Marianne,

Ben erg benieuwd hoe het met je gaat. Goede trouwdag gehad?

Een bloglezeres